Khamis, 2 April 2009

Quote of the day


"EVERYTHING is mispriced for what is unfolding. Stocks, Bonds, currencies, natural resources, precious metals, real estate are ALL set for massive VOLATILITY and “volatility is opportunity” for the prepared investor. Markets are going to ZOOM up and down and provide you with EXCELLENT investment opportunities if you are properly prepared. Buy and hold is DEAD except for the precious metals. " -Ty Andros-

Maksud yang saya faham: "apa sahaja benda terdedah kepada eksploitasi kerana ianya bukan berada di dalam pegangan kita (bukan dalam bentuk fizikal yang membawa nilai dan manfaat). Sama ada ianya dalam bentuk stok, bond, currency, sumber semulajadi, logam yang berharga (emas dan perak), perladangan semuanya akan berdepan dengan ketidakstabilan dan bagi mereka yang bersedia, ketidakstabilan adalah merupakan satu peluang di dalam pelaburan. Pasaran akan menjurus ke arah kenaikan dan penurunan dan sentiasa menyediakan peluang pelaburan yang bijak sekiranya persediaan diatur secara teliti. Membeli dan menyimpan (yang bukan dalam bentuk fizikal) akan membawa kepada bencana kecuali bagi mereka yang memegang logam berharga (dalam bentuk fizikal)."

Emas juga boleh dieksploitasi sekiranya pasaran kekal dengan bermain harganya sahaja tetapi tidak bersandarkan fizikalnya.

Tiada ulasan: